chefnash.com is officially. Powered by Blogger.
Welcome to Chefnash.com - The place where I lay creativity in a new adventures of my Culinary WoRLd, it is when food and us collide... FAQ me at norsah@chefnash.com - Chef Nash

Sunday, 12 April 2009

Shots of espresso for the sleepy chef…


Assalamualaikum dan salam sejahtera to kawan-kawan semua…

Catchy title ah… hehe, “Its like this, its like that~~ ta da da.. tada.. tada.. tada.. tadada tada.. tada.. tadada.. dada.. dada bulu dadaaa… blow me a kiss.. tada dada” haha… This song is a like a never ending song, sang by our fellow chefs… Oii.. guys adangatah nyanyi lagu atu eh... biarcha bekumandang dari talipun si Gayboy wah… ;)

Ok, enuff about that, this time I m gonna talk about one kisah dongeng but true… haha, Chef and espresso, catchy ah… its like us with the song ‘blow me a kiss’ lagu ditujukan khas buat alai di CR,.. ;)

Anyway, here is the things with Chefs, without espresso I think their brain wouldn’t be working properly. Like as myself, drinking espresso wud keep my brain up by the amount of shots I take and good enough to keep me awake the whole night. I remember when I was working under Italian Chef long ago, he wud be drinking espresso all the time and u know what happened once the machine broken, he turns moody and yah… working with him, you don’t want to see him moody, it was very, very stressful so I guess I understand the situation now…

The content of my story is, how do we get espresso all the time, anytime you want? Coz we cant just take it from the machine, (takut top management nampak lah). The best way is to get it tru the BarMan (even kalau women pun kana panggil man jua lakat…) and basically there is always condition, that is a trade… ‘food for drink’. In the end, you’ll have to cook Chix piccata, steak, pasta or yang sewaktu dengan nya for the bar man… hmmm.. trade a steak for espresso? Hmmm.. mahal kali steak dari espresso ah.. But its basically worth it, as like for me if I don’t get espresso… I’ll be sleepy, hmmm… slalu ahir tidur kali ah… Yah! Yah! Yah!


BarMan Rank:
1st rank - my‘4 shots espresso latte’ made by ‘Huney Bunny’
2nd - my ‘4 shots espresso iced latte’ by Fau
3rd - my ‘2 shots espresso choc latte’ by Wana
and last in the rank (ya itu rank paling bawah, kesepuluh lah tu)
10th - my ‘black pure espresso’ by Naz

*No 4 hingga 9, di menangi oleh fridge (kes ambil canned drink, tanpa pengetahuan BarMan).

Naz, sorry, lain kali ko bagilah aku minuman selalu... ;)

Study these pics guys…



Espresso – My all time fav coffee... (kelihatan dua tangan sedang berabut untuk minum kupi ah… guess tangan sapa? Sapa dapat jawab, si Hjh belanja on Tuesday…)


Dan memperkenalkan…



Our ‘BarMan of the year’… Nama sebenar Barman a.k.a Mr. Piccata, nick name Naz.

Gambar candid… ya inda tau gambar nya bakal masuk blog, haha… Naz ada lagi gambar mu yang cali ah, nda ku brani masukkan dlm blog, krg malu ko salnya ada nampak taie idung mu juir-juir ah, cubatah lap dulu… lol

Dan....

The real story - Naz is one of our best service guy, his dedication towards his duty should be an example to the rest, keep up the good work Naz... (tips untuk dapatkan kupi everyday)

Naz, sorry... ahirnya keluar jua gambar mu sal nda dapat ku delete ah, p ok jua tu... pemous jua ko tapi ko makan aiskrim ah, mcm makan pakai tangan, maritah aku plang menyuapkan... kelihatan di latar belakang, Chef Jimmy merenung glass, mencari glass apa kan di pakai untuk membuat teh tarik... haha

Dan selepas minum one shot espresso, chill cha semua chef-chef ani sambil makan spaghetti dan menyanyi lagu tada tada dada dada ‘blow me a job’ eh! salah… ‘blow me a kiss’…



Celebrating ‘BarMan of the year’, from left Naz a.k.a the taie idung menjuir, Chef Jimmy a.k.a Tada dada tiada dada, Athirah (our sweet trainee, datang kan makan spaghetti saja n kajanya cari water dispenser), Chef Hjh J a.k.a Tuesday ya belanja, Chef Wanul a.k.a The Smooth Operator and Chef Nana a.k.a Gimbaran Missy Eliot Rap Kadayan… lol, and me Chef Nash a.k.a First warning letter inda mau sain, tapi ambil gambar so me inda nampak lah… Jan marah guy... hehe ;)

Yatah kraja dorang ni, duduk atas fridge ah, udah abis clear up, duduk makan ceta2, betipun, nyanyi lagu rap dan membuat benda yang inda befeadah… cubatah dangankan steward atu memop lantai…

In the end… I love expresso… esso.. essoo… essoo.. (mcm lagu umbrella.. ella.. ella..)

Regards, Chef Nash a.k.a The Cant sleep coz of espresso si Naz…

3 comments:

nas 13 April 2009 at 00:12  

adui...slahau ko nash...gambar yg memalukan ko liatkn hehe nwy its fun 2 read tough ;p

Chef Nash 13 April 2009 at 10:41  

hahaha... ada lagi gambar mu yang lebih memalukan... nanti2 ku post... haha

nas 14 April 2009 at 11:08  

jangan jangan kau ragui cintaku *hehehe napa tia lagu ST12 ni*

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP